Буктрейлер: розкажи про книгу по-новому!

 
Коли Ти йдеш у кінотеатр, на екрані показують трейлери фільмів, які от-от вийдуть у прокат. А Ти знаєш, що на книжки теж бувають трейлери? 
Буктрейлери допомагають зрозуміти, про що книга. Вони стисло розповідають сюжет і занурюють в атмосферу твору, проте не розкривають інтригу, аби цікаво було читати.

Що таке буктрейлер?

Щоб зробити книгу популярною, у ХХІ столітті встановити звичайний білборд замало. В еру смартфонів, коли від екрана улюбленого ґаджета за комір не відтягнеш і поважного дядечка, і затятого двієчника, розважливий видавець неодмінно подбає про якісний буктрейлер.

Буктрейлер — це короткий відеоролик, який надихає прочитати книгу.

Мета таких роликів — привернути увагу до нового видання чи класичного твору: розсмішити або зворушити, налякати або викликати захоплення.

Якісний буктрейлер триває не більше трьох хвилин. Він може передавати емоції, асоціації до подій в книзі, але ніколи не відкриє її таємницю — хіба ж цікаво читати, коли всі карти розкрито?

Буктрейлери допомагають знаходити нових читачів. Не хочеш возитися з численними анотаціями в бібліотеці? Рекламні відеоролики — ось що Тобі потрібно! А найприємніше те, що для їх перегляду не треба навіть виходити з дому. Увімкнув комп’ютер і обирай книгу на свій смак та гаманець.

Хто вигадав буктрейлери?

Перші буктрейлери з’явилися 2002 року в США. Це були звичайні слайд-шоу з ілюстрацій, підписів та закадрових коментарів. Однак справжню популярність буктрейлерам принесла демонстрація відео до вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія». Сталося це 2003 року на книжковій ярмарці в Луїзіані.

В Україні появу буктрейлерів пов’язують з видавництвом «Фоліо», яке до Львівського форуму в 2008 році створило буктрейлери на дві книги подружжя Шевченків: «Кривава осінь у місті Лева» та «Оксамитовий перевертень».

Активно рекламує книги за допомогою трейлерів видавництво «Грані-Т».

Зазвичай буктрейлери завантажують на популярні відеохостинги (як от YouTube), де вони швидко розповсюджуються в Мережі.

Якщо раніше трейлер до книги був схожим на музичний кліп або просту анімацію, нині видавничі буктрейлери швидше нагадують відеоанонси фільмів. 

Як зробити буктрейлер своїми руками?

Надихни однокласників прочитати Твою улюблену книгу — створи крутий буктрейлер своїми руками.

Та не поспішай монтувати відео. Спочатку виділи найцікавіші моменти, цитати з книги та продумай сценарій буктрейлера. Його вибір залежить від мети Твоєї роботи.

Найпростіші буктрейлери створюють за допомогою комп’ютерної програми PowerPoint або PhotoStory. Для складніших знадобиться Кіностудія Windows Live або Windows Movie Maker.

Щоб відео легко сприймалося глядачами, обирай зрозумілі шрифти і пам’ятай: відеоряд повинен відповідати коментарям.

Для створення буктрейлера використовуй:

  • фотографії,
  • мальовані ілюстрації,
  • відеонарізку з фільмів,
  • любительське знімання,
  • музичний супровід,
  • текстові слайди.

Далі я покажу Тобі аматорські буктрейлери. Вони простіші за видавничі, адже їх створювали звичайні любителі книг — точнісінько такі ж, як Ти. Коли Ти виростеш і матимеш якісну техніку, неодмінно знімеш крутий професійний буктрейлер. А поки що дивись, якими бувають трейлери до книг, та надихайся на власний шедевр.

Буктрейлер-розповідь

Якщо Ти плануєш заінтригувати глядачів цікавим сюжетом книги, у нагоді стане буктрейлер-розповідь. Як і анотація книги, він знайомить читача з основою сюжету, залишаючи місце для таємниць і загадок. А ще викликає бажання дізнатися: а що далі? Привідкрити завісу подій твору Тобі допоможуть ілюстрації з книги, музика та закадрові коментарі. Зазвичай саме стислий сюжет з найяскравішими кадрами та недомовками лежить в основі кінотрейлерів.

Атмосферний буктрейлер

Всередині цього буктрейлера панують пристрасті. Ще б пак, бо ж його завдання — передати атмосферу книги. Для створення такого відео Тобі доведеться зібрати до купи весь свій режисерський талант: викликати емоції — ще те завдання для автора!

Концептуальний буктрейлер

Передати думки та світогляд автора книги можна за допомогою концептуального буктрейлера. В його основі — рекламування незвичайної ідеї твору. Що хотів сказати автор, які думки бажав він донести до читача? Під час створення концептуального відеоанонсу книги роби акцент на її смисловому змісті.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Мій художній світ"

Сніг влітку

Майстер-клас: "Гарна листівка до Великодня"